Allsidig, operativ lederstilling hos et solid selskap i vekst

Byggesystemer - Vi leier ut!

Byggesystemer er den største norskeide kjeden innen utleie til bygg- og anleggsbransjen. I tillegg til å være stillasentreprenør og stillasmester, leier de ut lifter, anleggsmaskiner og annet utstyr fra sine avdelinger i Nord-Norge. Byggesystemer ble etablert i 1975 og er lokalisert i Oslo, Helgeland/Mo i Rana, Bodø, Lofoten/Svolvær, Vesterålen/Sortland, Harstad, Finnsnes, Tromsø og Finnmark/Alta.

Konsernet er organisert med lokale aksjeselskaper på hver avdeling, både driftsselskap og eiendomsselskap. Dette bidrar til lokal verdiskapning, på lag med de ansatte. Byggesystemer med tilhørende selskaper har mer enn 120 ansatte og forventer en omsetning i 2017 på ca. 300 millioner kroner.

Driftsleder konsern, Byggesystemer

Utvikling – drift – lønnsomhet
 

Byggesystemer består av flere avdelinger som er forankret med lokalt medeierskap. Som følge av stor vekst er det behov for å videreutvikle en rekke fellesfunksjoner. I den forbindelse er det opprettet en ny stilling som driftsleder.

Du vil være en pådriver i arbeidet med utvikling og implementering av selskapets rutiner, og en støttespiller for avdelingene. Sammen med daglige ledere og andre nøkkelpersoner vil driftsleder foreta nødvendige prioriteringer i spørsmål knyttet til daglig drift, overføring av "best practice" og lønnsomme investeringer.

Vi ser etter en allsidig person som har evne til å jobbe overordnet og strukturert, men samtidig dykke ned i operative og driftsrelaterte spørsmål. Det er naturlig at du vil være mye på farten, ute hos de ulike avdelingene. 

Du vil sitte i ledergruppen og rapportere til konsernleder.

Sentrale ansvarsområder:
  • identifisere og gjennomføre forbedringsprosjekter
  • optimalisere arbeidsprosesser
  • videreutvikle og sikre HMSK-rutiner
  • implementere og følge opp effektiv bruk av IKT-systemer
  • yte bistand til avdelingene innen HR/organisasjonsutvikling
Kvalifikasjoner:
  • erfaring fra drift (evt. prosjektledelse), samt HMSK i relevant bransje
  • forretningsforståelse og stor interesse for utnyttelse av IKT-verktøy
  • erfaring fra utviklingsprosesser og forenkling av drift
  • erfaring fra kjededrift og salgsledelse er en fordel, men ikke et krav
  • min. 3-årig utdannelse på bachelornivå. Relevant erfaring kan kompensere for dette. 
 Personlige egenskaper:
  • kommersiell
  • initiativrik
  • operativ
  • strukturert
  • samarbeidsvillig
  • stor arbeidskapasitet 
Du tilbys:
  • meget spennende arbeidsoppgaver i et veldrevet selskap
  • lite byråkrati; gode rammebetingelser for utviklingsarbeid
  • konkurransedyktige lønns-, forsikrings- og pensjonsvilkår
Det må påregnes en del reisevirksomhet i Norge. Kontorsted vil være Vinterbro, 15 min. syd for Oslo. Har du bosted i en annen landsdel, kan du allikevel være en aktuell kandidat.

Har du spørsmål om stillingen eller ønsker å søke?
  • Eventuelle spørsmål om stillingen kan rettes til Fredrik M. Vegsgaard i rekrutteringsselskapet Cappa AS.
  • Din interesse for stillingen vil bli behandlet konfidensielt, om ønskelig også i forhold til oppdragsgiver i den innledende fase. 
  • Du er velkommen til å registrere en kortfattet søknad og CV.
 

Byggesystemer Norge AS

Arbeidssted:

Vinterbro

Adresse:

Bilittveien 1
1407 Vinterbro

Søknadsfrist:

31.10.2017

Lenker:

Kontaktpersoner

Fredrik M. Vegsgaard

Senior rådgiver / Partner

+47 23 38 38 82

+47 900 20 079

fredrik.vegsgaard@cappa.no

Solveig Stormo Kvam

Senior Rådgiver

+47 23 38 38 88

+47 958 46 064

solveig.kvam@cappa.no